Άγριες Μέλισσες: Η Ελληνική Τηλεοπτική Σειρά Εποχής, με πάνω από 2 Εκατομμύρια Θεατές, η Πρώτη Παραγωγή που Ξεκίνησε Ξανά τα Γυρίσματα στην Ελλάδα μετά την Πανδημία

Οι Άγριες Μέλισσες, σε σκηνοθεσία Λευτέρη Χαρίτου, είναι μια πρωτότυπη τηλεοπτική σειρά που διαδραματίζεται στην ελληνική ύπαιθρο του 1958. Έγινε επιτυχία μέσα σε μια νύχτα με το πρώτο επεισόδιο να μεταδίδεται στο τηλεοπτικό κανάλι Ant1, δικαιώνοντας τον κ. Γιώργο Ποφάντη, Επικεφαλή Γραφείου Περιεχομένου της Ant1 TV, τον εμπνευστή πίσω από την ιδέα μιας ελληνικής τηλεοπτικής σειράς τοποθετημένης στη δεκαετία του 1960 και τη Μελίνας Τσαμπάνη, συγγραφέα του αρχικού σεναρίου. Τα νούμερα κυμαίνονται από 29% έως 40% κάθε βράδυ με έως και 2 εκατομμύρια θεατές και κατά μέσο όρο 1,7 εκατομμύρια κάθε βράδυ καθιστούν αυτή τη σειρά μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες που έχει γίνει ποτέ για την ελληνική τηλεόραση.

Η παραγωγή ήταν τεράστια, λαμβάνοντας υπόψη ότι χτίστηκαν μεγάλα τηλεοπτικά σκηνικά, συμπεριλαμβανομένου ενός ολόκληρου χωριού με δρόμους, σπίτια, αστυνομικό τμήμα, γραφείο δημάρχου και πολλά διαφορετικά καταστήματα. Η διαδικασία επιλογής των ηθοποιών διήρκεσε τέσσερις μήνες, κατά τους οποίους υποβλήθηκαν σε δοκιμαστικά πάνω από εξήντα (60) ηθοποιοί. Τα Kapa Studios (που βρίσκονται στα Σπάτα Αττικής σε έκταση 30.000 τ.μ. στα προάστια της Αθήνας με 10 ηχητικές σκηνές) που ανήκουν στον Γιάννη Καραγιάννη (JK Productions) συνέβαλαν τα μέγιστα στην επιτυχία της σειράς. Η δεύτερη σεζόν είναι στο στάδιο προ-παραγωγή.

Οι Άγριες Μέλισσες αφηγούνται την ιστορία τριών αδελφών που μένουν ορφανές και πρέπει να πολεμήσουν ενάντια στον ισχυρό γαιοκτήμονα της περιοχής, για να κρατήσουν τη γη τους. Επιπλέον, έρχονται σε αντιπαράθεση με την πατριαρχική κοινωνία. Είναι μόλις δύο χρόνια μετά την απόκτηση του πλήρους δικαιώματος ψήφου για τις γυναίκες στην Ελλάδα. Η ιστορία ξεκινά με έναν κανονισμένο γάμο, που δεν διαρκεί ούτε μια μέρα. Ένας φόνος θα κάνει τις τρεις αδελφές να κρατήσουν ένα θανατηφόρο μυστικό για πάντα.

Η Hellenic Film Commission  Ελληνική Επιτροπή Κινηματογράφου παρουσιάζει μια αποκλειστική συνέντευξη του Λευτέρη Χαρίτου, σκηνοθέτη και ρυθμιστή της σειράς Άγριες Μέλισσες (που μεταδίδεται από το κανάλι ΑΝΤ1, Δευτέρα-Πέμπτη, στις 22:45).

1. Πότε ξεκινήσατε τα γυρίσματα μετά την πανδημία;
Ξεκινήσαμε τα γυρίσματα στις 11 Μαΐου, μια εβδομάδα μετά την άρση απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Είμαστε ένας από τους πρώτους τομείς που επέστρεψαν στη δουλειά τους. Οι Άγριες Μέλισσες ήταν η πρώτη παραγωγή που επέστρεψε στη δουλειά στην Ελλάδα. Κατά κάποιο τρόπο ήταν ένα είδος πειράματος για να διαπιστωθεί εάν μπορεί να λειτουργήσει. Μέχρι στιγμής, όλα ήταν καλά.

2. Τι είδους προκλήσεις αντιμετωπίσατε λόγω των οδηγιών ασφαλείας (δηλαδή οικείες σκηνές που περιλάμβαναν εκδηλώσεις οικειότητας, διασκευή σεναρίου, χειρισμός ομάδας ηθοποιών και πληρώματος κ.λπ.);
Πριν επιστρέψουμε στη δουλειά, ο/η σεναριογράφος κι εγώ αλλάξαμε μερικά πράγματα. Φιλιά, αγκαλιές, σωματικές προστριβές. Όλα τα μέλη του πληρώματος έπρεπε να φορούν μάσκες και να κάνουν covid τεστ κάθε δεύτερη εβδομάδα. Τα γάντια δεν ήταν απαραίτητα. Οι ηθοποιοί έπρεπε να κρατήσουν την κατάλληλη απόσταση, αυτό δυσχέραινε τη διαδικασία της ορθής σκηνοθεσίας.

3. Με ποιους τρόπους επηρεάστηκαν οι παραγωγές στην Ελλάδα λόγω της πανδημίας; Πιστεύετε ότι οι ελληνικές εταιρείες παραγωγής θα είναι ευέλικτες και ικανές να προσαρμοστούν;
Η Ελλάδα υπήρξε μία από τις πιο επιτυχημένες χώρες στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Τα ποσοστά θνησιμότητας διατηρήθηκαν χαμηλά και τα μέτρα ελήφθησαν νωρίς. Αυτό κάνει τη χώρα πολύ πιο ασφαλή από άλλες χώρες στο να έρθουν  για γυρίσματα σε αυτήν ξένες παραγωγές. Πολλές συμπαραγωγές θα αρχίσουν επίσης να συμβαίνουν με όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις.

4. Πώς εξηγείτε τη μαζική και άμεση επιτυχία της σειράς από το πρώτο επεισόδιο;
Οι δραματικές σειρές εποχής είναι πάντα πιασάρικες. Οι Άγριες Μέλισσες είχαν επιτυχία για τέσσερις λόγους. Πρώτον, χάρη στον άνθρωπο που πίστεψε ότι αυτό το είδος χρειάζεται στην ελληνική τηλεόραση, ο Chief Content Officer-Επικεφαλής Γραφείου Περιεχομένου του Ant1 TV, κύριος Γιώργο Ποφάντης. Δεύτερο είναι το πρωτότυπο σενάριο που έγραψε η Μελίνα Τσαμπάνη και εξέπληξε τους Έλληνες, καθώς περιστρέφεται γύρω στο 1958, μια περίοδο μεγάλης συναισθηματικής αξίας για την Ελλάδα. Επίσης, λαμβάνει χώρα σε ένα μικρό χωριό κι από πάντα οι μικρές κοινότητες με μυστικά και δράματα ήταν μια καλή συνταγή για την τηλεόραση. Το τρίτο είναι ο τρόπος επιλογής των ηθοποιών. Για πρώτη φορά αποφάσισα να επιστρατεύσω ηθοποιούς θεάτρου που ήταν εντελώς άγνωστοι στην τηλεόραση. Υπέροχοι ηθοποιοί που η τηλεόραση δεν πλησίασε ποτέ μέχρι τώρα. Αυτός ήταν ένας μεγάλος κίνδυνος στο ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν είχαν εμπειρία των ρυθμών που χρειάζονταν για τα τηλεοπτικά γυρίσματα. Ο τέταρτος λόγος είναι ο παραγωγός Γιάννης Καραγιάννης (JK Productions) που ρίσκαρε πολύ και επένδυσε τόσο οικονομικά, όσο και συναισθηματικά σε μια τόσο μεγάλη παραγωγή.

5. Πιστεύετε ότι ηθοποιοί της σειράς θα μπορούσαν να συμμετάσχουν σε γυρίσματα διεθνούς παραγωγής στην Ελλάδα;
Πιστεύω ότι αυτοί οι ηθοποιοί θα μπορούσαν εύκολα να είναι μέρος μιας μεγάλης διεθνούς παραγωγής. Είναι όλοι τους καταπληκτικοί σε αυτό που κάνουν. Οι περισσότεροι μιλούν περισσότερες από μία γλώσσες, μερικοί από αυτούς έχουν ήδη εργαστεί στο εξωτερικό και νομίζω ότι οι Έλληνες ηθοποιοί πρέπει να αρχίσουν να συμμετέχουν σε ξένες παραγωγές. Οι Durrells είναι ένα καλό παράδειγμα αυτού.

6. Τα περισσότερα γυρίσματα γίνονται σε ελληνικά στούντιο. Μπορείτε να περιγράψετε τις εγκαταστάσεις που χρησιμοποιείτε; Είστε ικανοποιημένος; Μπορούν να φιλοξενήσουν μια διεθνή παραγωγή;
Τα στούντιο μας είναι αρκετά μεγάλα και είμαστε χαρούμενοι που δουλεύουμε εκεί. Υπάρχουν επίσης πολλές νεότερες εγκαταστάσεις και η JK Productions κατέχει επίσης υπερσύγχρονα στούντιο, τα Kapa Studios. Για τις Άγριες Μέλισσες έχουν χτιστεί πολλοί εσωτερικοί οικιακοί χώροι κι ένα ολόκληρο χωριό σε μια εξωτερική τοποθεσία. Το κόστος ήταν πραγματικά υψηλό και τα λογιστικά ζητήματα σχετικά με την κατασκευή ήταν περίπλοκα στο να τα συνειδητοποιήσεις. Το προτείνω ανεπιφύλακτα για ξένη παραγωγή.

7. Τι σημαίνει παραγωγή τηλεοπτικής σειράς ελληνικής περιόδου;
Η παραγωγή μιας σειράς εποχής για την τηλεόραση μπορεί να είναι ένα από τα πιο δύσκολα καθήκοντα στο επάγγελμά μου. Ο καθημερινός ρυθμός των γυρισμάτων είναι ένας τεράστιος αγώνας, η παράδοση μιας σειράς υψηλής αξίας παραγωγής παρά το σχετικά χαμηλό προϋπολογισμό, η ανακάλυψη τοποθεσιών ανέγγιχτων από το χρόνο ή η ανάγκη προσαρμογής για την αποφυγή της νεωτερικότητας μπορεί να είναι χρονοβόρα. Ωστόσο, οι τις Άγριες Μέλισσες σημείωσαν τεράστια επιτυχία και αυτό μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε πιο δύσκολα έργα για το μέλλον.

Ερωτήσεις της Βένιας Βέργου, Διευθύντριας της Ελληνικής Επιτροπής Κινηματογράφου

Σύντομο βιογραφικό του Λευτέρη Χαρίτου


Ο Λευτέρης Χαρίτος είναι σκηνοθέτης μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ. Σπούδασε κινηματογράφο στο Royal College of Art στο Λονδίνο. Το ντοκιμαντέρ του Dolphin Man (2017, Ελλάδα-Γαλλία-Καναδάς-Ιαπωνία-Ιταλία σε συμπαραγωγή, με ARTE, Γαλλικά και Ελληνικά Κέντρα Κινηματογράφου, WOWOW, SVT, Knowledge Network, ERT, RTS) για τον διάσημο ελεύθερο δύτη Jacques Mayol, το πραγματικό πρόσωπο πίσω από τη λατρευτική ταινία του Luc Besson, The Big Blue, έχει προβληθεί στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τόκιο, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Μαϊάμι, στο Angers Premiers Plans και στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Έχει επίσης σκηνοθετήσει πολλές σειρές μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ για την ελληνική τηλεόραση, συμπεριλαμβανομένης της σειράς ντοκιμαντέρ ιστορίας 1821 και του The Journey of Food, καθώς και της εγκληματικής σειράς μυθοπλασίας Zone Defense. Παράλληλα με τη σκηνοθεσία έχει μακρά ακαδημαϊκή εμπειρία ως συντονιστής παραγωγής ταινιών και λέκτορας στο SAE Creative Media College.

LINK:
https://www.antenna.gr/agriesmelisses